september 2016

MAMMAS HEKLEDUKER.

Fikk bare snn lyst til vise hvordan jeg bruker mammas HEKLEDUKER.Dukene er litt pass n, men kombinert med tidens friske farger synes jeg de har ftt en renessanse, i hvert fall her i huset.Spi...

"MORDEN I FJELLBACKA"........

Danmark gikk greit. Vi hadde tenkt ta ferga Helsingr-Helsingborg, men da det viste seg at det tok tjue minutter lengre tid enn kjre brua, s da valgte vi brua.Frste overnattinga i Sverige va...

BURG AUF FEHMARN.......

Etter Fulda ventet den siste overnattinga i Tyskland. P Fehmarn har vi vrt flere ganger, og n dro vi til den campingen vi var p den frste gangen vi var der, Sdstrand camping. Den er befolket ...

NORD-TYSKLAND.

Fra Fulda kjrte vi til nord for Hannover.Fulda lilla, og vi er p den rde nla.Campingen heter Aller-Leine-Tal, et rart navn synes jeg. Tettstedet er Essel-Engelhausen.Dagene gr mest til kjring...

Fulda

Fredag l vi p en grd. P lrdagskvelden "sjekka vi inn" p Stellplassen midt i byen Fulda. Nrmeste nabo er en skateboardhall. Ungdommer lp ut og inn, og gata mellom oss og hallen ble...

VI ER P EN GRD.

Neste morgen skulle vi starte heimkjringa. Vi satte GPS'n p en adresse p Fehmarn, og tenkte at vi skulle rekke langt i dag........Men den dama er ikke alltid grei..... hun hadde visst ftt ...

VI DRAR OVER ALPENE.

Turen fra Ljubliana tok vi over Grossglockner, det er veien over Alpene. Det toppet inntrykkene hittil p turen.....Hadde det vrt i "gamle dager", s kunne jeg sagt at jeg tok ut mange f...

LJUBLIANA

Ljubliana, jeg forbinder det med melodi Grand Prix ......Camping Ljubliana resort ligger 6km fra sentrum i byen. Vi tok bussen inn til byen, ei rett gate p 6km. Vi kunne ha syklet, men med en s t...

SLOVENIA.

Jeg skjnner ikke at camplngplassene bare forsvant "i lse lufta"....... Vi var inne p tanken snu, og ta det om igjen, men fr vi kom s langt, s oppdaget vi p nytt et skilt om campi...

SPEKTAKULRE FOSSEFALL....

I dag dro vi til Plitvice lakes.Det gr busser fra campingen, Korana, s man trenger ikke ta med bobilen om man ikke vil. Vi skal videre p vr ferd etter besket i parken, s vi kjrer selv.Park...

HVILEDAG.......

Det regner, masse....Og s i dag da vi skulle g i den flotte nasjonalparken, Plitvice lakes. Det handler om vann, fosser, elver og innsjer, men likevel....Tur dit blir det ikke. Vi ligger begge ...

KUNST OG LITT TIL......

En av de svette dagene var vi og beskte disse kunstverkene i ei grushole.Kunstneren bak disse figurene sier han er den eneste i verden som holder p med akkurat dette - lager figurer av kvister og...

FREDAGSTACOEN.........

I dag skal jeg ikke gjre noe annet en vre her. 10 m fra havet.I gr formiddag gikk vi tur langs promenaden, og skulle gjre dagens proviantering samtidig.Vi var ikke kommet langt avsted fr jeg...

SYKKELTUR TIL KRK.

Sykkeltur i over 30 er ikke bare, bare, DET ER VARMT. Men n tror vi ha bevist at vi har godt hjerte begge to.......Vi finner ethvert hve til ta en hvil i skyggen.Vi skte ogs tilflukt inn p...

DETTE ER KANSKJE NYTTIG INFO FOR NOEN.

Vi ferierer i Kroatia n. , gu' hvor glad jeg er for at jeg fryseren full av brdmat og skuffen full av knekkebrd!! Jeg fr angst ved tanken p at jeg skal g tom fr vi er ferdig med opphol...
jegerfritilhva

69, Hemnes

Jeg er AFP-pensjonist. Gift, tre barn og tre barnebarn, alle gutter. Har vrt lrer i 42 r, og har jobbet med alt fra barnehage til 10. klasse, til og med den gamle realskolen var jeg innom som lrer. Jeg begynte blogge da flere av mine venner, og kolleger spurte hva jeg fikk dagene til g med. jeg skriver litt om hva jeg gjr, og litt om ting som dukker opp i hverdagen. Jeg spiller tromme i et paradekorps, leser bker, skriver i et tidsskrift, har hage som jeg liker jobbe i. Jeg er opptatt av holde kroppen i passe form, gr mye tur,driver med yoga. Bobil er ogs en del av mitt liv, en interresse jeg deler med min mann.Vi reiser en del bde i inn og utland med den. Hper kunne kommunisere med dere lesere gjennom kommentarer p det jeg skriver....