august 2018

Trier

Sndag tenker vi at Trier i Tyskland blir neste stopp. Fint vr, fint landskap og rolig trafikk gjr at turen blir en fin sndagstur.Frste mte med elva Mosel var dette skiltet p ei bru..........

VI JAKTER, MED HUND......

I gr kveld, fredag 24.8., sjekket vi inn p camping Indigo Lyon. Grei plass sove p, men de sanitre forholdene var kritikkverdige.Lrdag peilet vi oss inn p en stellplass i Chamount, kombinert...

TRANSPORTETAPPER......

Det aller kjipeste kommer n......: Vi er s gen av varmen alle fire, at vi beslutter dra videre til et mindre varmt omrde. For min del er Moseldalen et drmmeomrde, og de andre er ikke uenige...

EUROPA CAMPING, BARDOLINO

20.8. hper vi p n Gardasjen. Jeg har et par alternative campingplasser, og ringer og forhrer meg om plass, pris og fasiliteter ellers.Vi lander p Europa Camping, som har passe pris, og hygg...

FRSTE CAMPINGPLASSEN I ITALIA

Bloggen skrives ikke i sanntid, det vil si vi er ikke der jeg skriver om nr jeg skriver.........De siste dagene m jeg innrmme har vrt harde, varmen tar p, og noen dager er det bare om gjre ...

NR UHELLET ER UTE........

I dag torsdag 16. august begynner vi se at Italia ikke er s langt unna. Vi har tenkt oss til Gardasjen, men vet ikke riktig hvilken camping vi skal ta inn p.......Det er mange velge mellom, ...

ET PAR DAGER I RO......

N har vi fartet hver dag, og begynner f lyst til ligge i ro ett par dager. Vre venner har ftt anbefalt omrdet ved Ammersee, og vi er straks med p det. Vi finner en camping som er bde bt...

CAMPING INSEL I BAMBERG

Mandag morgen er det like varmt som det har vrt nesten hele turen, ikke 37, men rundt 30.I dag skal vi innom Weimar se oss om, en by godt kjent fra historiebkene .....Nr vi skal ut p hovedv...

VI HAR EN KUNSTNER BLANT OSS.....

Bilene str ganske tette p plassen, men det hres nesten ikke en lyd nr det er kveld og natt. Det som hres, er sirener fra utrykningsbiler som farer gjennom byen, det gr nesten i ett til langt ...

EN DAG I BERLIN

10.8. Etter ha sjekka inn, dro vi ut p byen, Berlin. Vi hadde som frste ml, Berlinmuren. Opprinnelig var den ganske lang, 45,1 km,fysisk sperre av betong, piggtrd og elektriske gjerder satt o...

WOHNMOBIL OASE BERLIN

Neste dag er det lrdag, og vi er tidlig oppe for n Berlin, slik at vi fr god tid til se byen. Vi finner en Stellplatz snn ganske nrt bde Brandenburgertor og Muren: Wohnmobil Oase Berlin.V...

FEHRBELLING.........ALDRI HRT OM STEDET....

9.8.Etter to dager drar vi videre igjen. N ser det ut til at varmen har gitt seg litt, s vi setter nesen srover igjen.Vi ferierer, og har det ikke travelt, s dagsetappene er ikke s lange. Vi m...

STRANDLIVET ER LUFTIG........

8.8.Det meldes om videre varmt vr, s vi finner ut at det kan vre lurt ske ut til kysten.Leuchtturm Timmendorf Strand, p halvya Poel ved stersjkysten, er et passende ml, - 9.5km fra Lbec...

LBECK

6.8Sola steiker neste dag ogs. Vi setter nesen mot Lbeck, og en stellplass nrt sentrum. Det er flere plasser velge mellom, og vi velger den som heter Mediadocks. Det er bare en sppeldunk p p...

VI NR TYSKLAND.

4.8Vi vil gjerne ut av Kbenhavn, og til et mer fredelig og luftig sted. Over 30 er i meste laget for en nordboer oppi rene, s vi kjrer til et sted vi har vrt fr, og kjenner litt til.Stedet e...

HVA KAN TOPPE DETTE, TRO......?

Vi har sett oss ut Absalon Camping i Kbenhavn. Jeg finner plassen p nettet, og prver bestille plass der. Det ser ut til at de bare venter dansker dit, for nr man skal skrive sitt eget telefon...

BEDRE HAULAUS ENN RDLAUS...

1.8Vi har ftt litt drlig tid.........Planen var vre et par dager p besk hos gutta, men s var ingen av dem hjemme.....Den ene opptatt med arbeid, og de fire andre p fotballcup i Danmark.......

HALVE NORGE P LANGS..

Mandag 30.8.Vi hadde noen avtalte mter p turen. Mandag i 11-12 tida skulle vi treffe vr afghanske venn Abdullah, heime hos han i Trondheim. Siden jeg l hos healeren klokka 12, var jo det umulig...

NY ERFARING......

30 da vi starta heimefra. Med en kald, vt klut rundt nakken ble det litt mer behagelig. Sulten og trtt var vi blitt fr vi kom oss avsted, men som s mange ganger fr var det om gjre komme ...

RETS FERIETUR. SOMMEREN 2018

I r har vi planlagt tur til Italia. Av ulike grunner hper jeg det ikke blir som turene til den legendariske Edmund Bakken, som skulle p tur til de Andalusiske stepper, - han kom aldri lenger e...
jegerfritilhva

71, Hemnes

Jeg er AFP-pensjonist. Gift, tre barn og tre barnebarn, alle gutter. Har vrt lrer i 42 r, og har jobbet med alt fra barnehage til 10. klasse, til og med den gamle realskolen var jeg innom som lrer. Jeg begynte blogge da flere av mine venner, og kolleger spurte hva jeg fikk dagene til g med. jeg skriver litt om hva jeg gjr, og litt om ting som dukker opp i hverdagen. Jeg spiller tromme i et paradekorps, leser bker, skriver i et tidsskrift, har hage som jeg liker jobbe i. Jeg er opptatt av holde kroppen i passe form, gr mye tur,driver med yoga. Bobil er ogs en del av mitt liv, en interresse jeg deler med min mann.Vi reiser en del bde i inn og utland med den. Hper kunne kommunisere med dere lesere gjennom kommentarer p det jeg skriver....