august 2016

FORFLYTTING, OG NY PLASS.

Vi forflyttet oss i dag. Allerede p morgenen var det varmt. Og fr vi forlot plassen mtte jeg ta en dusj igjen.Vi er ofte usikker p hvor vi skal dra, og for komme avgrde, setter vi opp en pla...

"NULL I HERREDSTYRET"...........

Det ble ingen bttur p oss. Arrangren var ikke f tak i.......Grunnen ril det fikk vi vite i dag, jeg er drlig til tyde skrift, s jeg hadde ringt feil nr hele tida..🙄🙄Synd, ...

SOL OG BADING

Fredag 26.august. Enda en varm dag.......Ikke at det gjr s veldig mye, men aktivitetsnivet er p et lavml......Bading og strandliv prioriteres.Jeg vasker ogs litt klr, i en kum og med sunligh...

VARM SYKKELTUR.

Torsdag 25.august.Nok en varm dag. Vi hadde bestemt oss for sykle til Pula, en by i nrheten. Vi hadde kart p Mobilen, s det gikk ganske greit, - i tillegg spurte vi stadig folk vi mtte om vi ...

CAMPING I KROATIA.

Onsdag 24.august. L mest og tevet, s varmt var det. Sengetyet ble luftet,- hang p ei snor, og gav en kjrkommen skygge som var god ty til nr ikke trr eller markise gav skygge.Jeg l to rund...

WHITE VINE WITH THE FISH........

Etter rekognonseringa i gr var jeg klar for "stranda", - soling ved havet. Jeg var tidlig oppe, lagde frokost, pakket den og mye drikke, og ellers det jeg trengte for noen timer i sola, ...

LAT DAG!

Neste dag, mandag 22.8, senket vi skuldrene, tok frokosten ute, hadde ingen planer, bare tok det med ro. Det var altfor varmt sitte med hele kroppen i sola.......fttene var den delen som fikk so...

ENDELIG I KROATIA.

P grensen til Slovenia var det svre greier, vi merket virkelig at vi skulle krysse en grense. Store bygg, og flere sluser kjre gjennom. Vi ble ikke stoppet, men vi var nok overvket mht om vi ...

NYE LAND.

Vi s i gr at vi ville ankomme Kroatia p kvelden, - vvle i mrket p fremmede plasser er ikke greit, det har vi gjort fr.........S derfor bestemte vi oss for stoppe i sterrike, g ut og s...

JUHU, VI HAR KJPT VIGNETT.........,!

Ny dag. Ikke mange milene igjen n, 6timers kjring str det p ruta. Vi kommer raskt forbi Mnchen , og inn p A8. Det er n vi m begynne tenke p vignetten vi m ha for kjre i sterrike. V...

HIMMELSK NYTELSE

Ny dag, nye muligheter. Vi er p veien litt over tte, og kommer i morgenrushet inne i byen, men ute p Motorvei A7 gr det bra, til tross for vegarbeid. Vi holder mot Kassel. Veien ser ut til v...

DET BEGYNNER LIGNE P SOMMER.

Etter vel 1,5t p verkstedet, hadde trumaen ftt en oppgradering, og vi kom oss ut p veien igjen.Vi hadde ikke ftt oss ordentlig frokost, s ved frste anledning stoppet vi. Det ble p en fin ras...

DRAGELPEREN

i dag har jeg lrt en masse: koble to dataenheter sammen slik at de deler Wifi, bytte nettverk p mobilen., og at Wifi uttales slik det skrives, og ikke "waifi" som jeg har sagt hele ...

P LEITING.

Gubben sier at en ferietur skal inneholde "jakt" p ett eller annet. Et r "jaktet" vi p sanitrvske i Frankrike, eller vi jakter p tmmesteder enten for grvann eller toalet...

GTA KANAL

I dag har vi landet ved Gta kanal, en plass vi fant i Bord Atlas. Det er en liten plass med plass til 14 bobiler. I kveld er det fullt.ta kanal er en kanal i srlige Sverige. Kanalen er 190,5 km ...

OBS, OBS!

Vi formelig beveger oss inn i lvens hule, etter som vi kjrer lengre og lengre sr langs E4 i Sverige. Vi har selv aldri opplevd noe som helst skummelt, men mediene er "full av" beretnin...

RETS FERIETUR ER STARTET.

Da er vi igang! Ca en time etter at syklistene i ARN kom i ml, var vi p tur. Regn heime, og ikke minst regn der vi overnatta, Yttervik ved Uman i Sverige.Vi har det travelt: Verkstedtime i Burg i...
jegerfritilhva

69, Hemnes

Jeg er AFP-pensjonist. Gift, tre barn og tre barnebarn, alle gutter. Har vrt lrer i 42 r, og har jobbet med alt fra barnehage til 10. klasse, til og med den gamle realskolen var jeg innom som lrer. Jeg begynte blogge da flere av mine venner, og kolleger spurte hva jeg fikk dagene til g med. jeg skriver litt om hva jeg gjr, og litt om ting som dukker opp i hverdagen. Jeg spiller tromme i et paradekorps, leser bker, skriver i et tidsskrift, har hage som jeg liker jobbe i. Jeg er opptatt av holde kroppen i passe form, gr mye tur,driver med yoga. Bobil er ogs en del av mitt liv, en interresse jeg deler med min mann.Vi reiser en del bde i inn og utland med den. Hper kunne kommunisere med dere lesere gjennom kommentarer p det jeg skriver....