august 2016

FORFLYTTING, OG NY PLASS.

Vi forflyttet oss i dag. Allerede på morgenen var det varmt. Og før vi forlot plassen måtte jeg ta en dusj igjen.Vi er ofte usikker på hvor vi skal dra, og for å komme avgårde, setter vi opp en pla...

"NULL I HERREDSTYRET"...........

Det ble ingen båttur på oss. Arrangøren var ikke å få tak i.......Grunnen ril det fikk vi vite i dag, jeg er dårlig til å tyde skrift, så jeg hadde ringt feil nr hele tida..🙄🙄Synd, ...

SOL OG BADING

Fredag 26.august. Enda en varm dag.......Ikke at det gjør så veldig mye, men aktivitetsnivået er på et lavmål......Bading og strandliv prioriteres.Jeg vasker også litt klær, i en kum og med sunligh...

VARM SYKKELTUR.

Torsdag 25.august.Nok en varm dag. Vi hadde bestemt oss for å sykle til Pula, en by i nærheten. Vi hadde kart på Mobilen, så det gikk ganske greit, - i tillegg spurte vi stadig folk vi møtte om vi ...

CAMPING I KROATIA.

Onsdag 24.august. Lå mest og tevet, så varmt var det. Sengetøyet ble luftet,- hang på ei snor, og gav en kjærkommen skygge som var god å ty til når ikke trær eller markise gav skygge.Jeg lå to rund...

WHITE VINE WITH THE FISH........

Etter rekognonseringa i går var jeg klar for "stranda", - soling ved havet. Jeg var tidlig oppe, lagde frokost, pakket den og mye drikke, og ellers det jeg trengte for noen timer i sola, ...

LAT DAG!

Neste dag, mandag 22.8, senket vi skuldrene, tok frokosten ute, hadde ingen planer, bare tok det med ro. Det var altfor varmt å sitte med hele kroppen i sola.......føttene var den delen som fikk so...

ENDELIG I KROATIA.

På grensen til Slovenia var det svære greier, vi merket virkelig at vi skulle krysse en grense. Store bygg, og flere sluser å kjøre gjennom. Vi ble ikke stoppet, men vi var nok overvåket mht om vi ...

NYE LAND.

Vi så i går at vi ville ankomme Kroatia på kvelden, - å vævle i mørket på fremmede plasser er ikke greit, det har vi gjort før.........Så derfor bestemte vi oss for å stoppe i Østerrike, gå ut og s...

JUHU, VI HAR KJØPT VIGNETT.........,!

Ny dag. Ikke mange milene igjen nå, 6timers kjøring står det på ruta. Vi kommer raskt forbi München , og inn på A8. Det er nå vi må begynne å tenke på vignetten vi må ha for å kjøre i Østerrike. V...

HIMMELSK NYTELSE

Ny dag, nye muligheter. Vi er på veien litt over åtte, og kommer i morgenrushet inne i byen, men ute på Motorvei A7 går det bra, til tross for vegarbeid. Vi holder mot Kassel. Veien ser ut til å væ...

DET BEGYNNER Å LIGNE PÅ SOMMER.

Etter vel 1,5t på verkstedet, hadde trumaen fått en oppgradering, og vi kom oss ut på veien igjen.Vi hadde ikke fått oss ordentlig frokost, så ved første anledning stoppet vi. Det ble på en fin ras...

DRAGELØPEREN

i dag har jeg lært en masse: Å koble to dataenheter sammen slik at de deler Wifi, å bytte nettverk på mobilen., og at Wifi uttales slik det skrives, og ikke "waifi" som jeg har sagt hele ...

PÅ LEITING.

Gubben sier at en ferietur skal inneholde "jakt" på ett eller annet. Et år "jaktet" vi på sanitærvæske i Frankrike, eller vi jakter på tømmesteder enten for gråvann eller toalet...

GÖTA KANAL

I dag har vi landet ved Göta kanal, en plass vi fant i Bord Atlas. Det er en liten plass med plass til 14 bobiler. I kveld er det fullt.öta kanal er en kanal i sørlige Sverige. Kanalen er 190,5 km ...

OBS, OBS!

Vi formelig beveger oss inn i løvens hule, etter som vi kjører lengre og lengre sør langs E4 i Sverige. Vi har selv aldri opplevd noe som helst skummelt, men mediene er "full av" beretnin...

ÅRETS FERIETUR ER STARTET.

Da er vi igang! Ca en time etter at syklistene i ARN kom i mål, var vi på tur. Regn heime, og ikke minst regn der vi overnatta, Yttervik ved Uman i Sverige.Vi har det travelt: Verkstedtime i Burg i...
jegerfritilhva

69, Hemnes

Jeg er AFP-pensjonist. Gift, tre barn og tre barnebarn, alle gutter. Har vært lærer i 42 år, og har jobbet med alt fra barnehage til 10. klasse, til og med den gamle realskolen var jeg innom som lærer. Jeg begynte å blogge da flere av mine venner, og kolleger spurte hva jeg fikk dagene til å gå med. jeg skriver litt om hva jeg gjør, og litt om ting som dukker opp i hverdagen. Jeg spiller tromme i et paradekorps, leser bøker, skriver i et tidsskrift, har hage som jeg liker å jobbe i. Jeg er opptatt av å holde kroppen i passe form, går mye tur,driver med yoga. Bobil er også en del av mitt liv, en interresse jeg deler med min mann.Vi reiser en del både i inn og utland med den. Håper å kunne kommunisere med dere lesere gjennom kommentarer på det jeg skriver....