I AMBULANSE PÅ CAMPING

Lørdag formiddag dro vi fra Kues.. Å forflytte seg på en lørdag, vet «alle» ikke er så lurt, men etter tre dager midt i en åker, trengte vi litt «entsorgung», så vi bestemte oss for ikke å finne en camping eller stellplass. De første stellplassene vi var innom, var fulle, eller lå langt fra elva.

I Bullay, et sted vi har vært innom før, kom vi akkurat i middagskvila: Stengt, men åpen... Vi lura oss innafor området og fikk parkert bilen i veikanten. Jeg gikk rundt og peilet meg inn på den plassen jeg ville ha.....en plass med utsikt over elva.......Plassen lå lengst unna resepsjonen og servicebygg......

Jeg merker meg at det sjelden er tilpasset rullestolbrukere, her i Tyskland. Langs motorveiene står det skilt ved de rasteplassene der de kan komme seg på do, og det er ikke tett mellom de plassene...... Servicebyggene her på plassen har trapper som må forseres, altså ikke for alle.....

Jeg må vaske noen klær, og til det må man ha poletter. Først til resepsjonen for å finne ut hvordan det funker her, inn på vaskerommet å sjekke: Ledig vaskemaskin, til bilen å hente klær og penger, vente i lang kø for å få poletter, klærne oppi vaskemaskinen: 20 min. Tilbake etter 20 min, da står det 70 min........Sitte, stå, gå og vente. Når dagens klesvask er opphengt viser skrittelleren over 8000 skritt.....uten at jeg har trengt trim i det hele tatt......»Gratis» trim takket være valg av tomt......

Vi kjørte langs elva da vi forflyttet oss.

En lang smal vei innover campingen.

Her er alt klart for en mysig kveld med fin utsikt.

Mot kvelden var klærne ferdigvaska og kommet på snora....

Det skjer alltid noe langs elva. Disse svanene svømte opp og ned, og var tydelig hjemme her.

Rundturbåter gikk stadig forbi, - idag vinket vi til hverandre....

Mellom Bullay og Alf, byen på andre siden av elva, går denne båten så snart det er noen som trenger skyss. Artig oppsyn på den.

Langs elvekanten får mange trær denne vifteformasjinen

Nærmeste nabo i dag er disse vinrankene.

Byllay er offisielt anerkjent som ferieby. Viktig å få det publisert.

Et hotell ved campingen. Gammelt med bindingsverk.

Campingen heter Bären, og har både skyggefulle og solrike plasser. Det varierer med størrelsen på tomtene, men bare noen få har «orkesterplass» til elva. Her er det ene servicehuset, godt med trapper......

I hele ferien har jeg tenkt på å ta bilde av alle de ulike befordringsmidlene som er tilegnet hunder. Det ble siste frist her på plassen, hvor denne hunden var en av våre nærmeste naboer.

På kjøretøyet skal storfolk kjennes; denne ble standsmessig kjørt rundt i ei lita dukkevogn, degga og dulla med som en liten unge......

Her nok et kjøretøy , om ikke for hunder, men klart et som skiller seg ut og vekker oppsikt😀 Faktisk en bobil. Å kjøre rundt i en ambulanse må sies å være litt spesielt......

Det hører med til historien vår, at vi somlet slik neste dag med å komme oss avsted, må være ute før kl. 11:00. Vi ble oppsøkt tre ganger av vaktmannen som forhørte seg om vi skulle dra den dagen, han hadde en kunde som ventet på tomta......Vi kunne få være der videre, men da måtte vi skynde oss til resepsjonen å betale.......

Jeg i full fart avsted, vi tok ei natt til her.......

Én kommentar

Mimremor

23.09.2018 kl.22:56

Høres ut som en fin ferie! Godt at det ikke var noen pasienter i "ambulansen"!

jegerfritilhva

71, Hemnes

Jeg er AFP-pensjonist. Gift, tre barn og tre barnebarn, alle gutter. Har vært lærer i 42 år, og har jobbet med alt fra barnehage til 10. klasse, til og med den gamle realskolen var jeg innom som lærer. Jeg begynte å blogge da flere av mine venner, og kolleger spurte hva jeg fikk dagene til å gå med. jeg skriver litt om hva jeg gjør, og litt om ting som dukker opp i hverdagen. Jeg spiller tromme i et paradekorps, leser bøker, skriver i et tidsskrift, har hage som jeg liker å jobbe i. Jeg er opptatt av å holde kroppen i passe form, går mye tur,driver med yoga. Bobil er også en del av mitt liv, en interresse jeg deler med min mann.Vi reiser en del både i inn og utland med den. Håper å kunne kommunisere med dere lesere gjennom kommentarer på det jeg skriver....